ana akhukum fillah..

Sunday, August 22, 2010

bismillahirahmanirrahim

bersyukurku kehadrat ilahi..alhamdulillah masuk pada hari ini dah 12hari aku dapat menjalani ujian dalam madrasah Ramadhan ..Alhamdulillah sepanjang 12 hari ini ALLAH memberikanku kekuatan dan keteguhan untuk melakukan amalan -amalan sunat di bulan yang penuh keberkatan ini..alhamdulillah 10 fasa pertama ramadhan amat mendidikku untuk menghargai setiap anugrah yang telah ALLAH berikan. setiap detik dan setiap saat adalah milik ALLAH. Banyak yang telah aku pelajari sepanjang tempoh fasa pertama ujian dalam bulan ramadahan ,ujian kesabaarn ,ujian kenikmatan, ujian pujian ,ujian kerinduan,ujian pertolonagn,ujian pemilihan semuanya telah diuji oleh ALLAH kepadaku insan yang hina serta dhaif ini..Ya allah tempatkanlah diriku ini dikalanagn hambamu yang senantiasa redho diatas segala ketentuan yang telah engkau tetapkan untiukku,.sesungguhnya segala yang aku ada adalah milikmu,aku insan yang hanya meminjam darimu,ya allah semoga aku daapt menggunakan segala nikmat yang telah engkau kurnuakan kepadaku ini dengan sebaiknya.ya allah aku menyerahkan sepenunhnya seluruh jiwa ragaku hanya untuk berjuang menegakkan kalimah mu di muka bumi nini,ya allah tetapkanlah imnaku,sabatkanlah diriku pada jalan mu...ya allah aku menginfakkan seluruh jasadku hanay untuk agamau ..ameen.., seandainya ALLAH tidak menganugrahkan rahmatnya serta meluaskan kasih saynagnya padaku wallahua'lam ,kemungkinan aku tidak dapat meneruskan fasa kedua pada bulan ramadhan iaitu fasa untuk memohon sebanyak mungkin maghfirah dan keampunan dari ALLAH..Ya ALLAH ampunilah dosa-dosa kami insan yang sering leka dan lalai dengan segala nikmat yang telah engkau kurniakan ,YA ALLAh ampunilan dosa-dosaku,dosa kedua ibu bapaku,dosa guru2ku ,dosa kaum kerabatku serta dosa seluruh kaum muslimin dan muslimat..ameen....12.05 am (Isnin 23 Ogos 2010)

1 comment: